Termeni și Condiții
Descriere
Pentru că înțelegem posibilitatea ca accesarea serviciilor medicale să fie dificilă, vă oferim în continuare un set de principii și reguli despre cum se pot folosi și accesa serviciile medicale în rețeaua de sănătate Da Vinci Medical Center.
În funcție de evoluția legislației, a serviciilor pe care le oferim și a locațiilor în care oferim aceste servicii medicale, acest document poate suferi modificări. Întotdeauna, pe davincimedicalcenter.ro, vom avea ultima variantă aplicabilă.
Prezentul document își propune să prezinte principiile și principalele reguli pe care trebuie să le respecte un pacient care dorește să beneficieze de servicii medicale în Da Vinci Medical Center. Termenii și Condițiile de accesare sunt regulile minime se completează cu prevederile legislației în vigoare și eventual cu prevederile contractului încheiat cu una din entitățile juridice acționând sub umbrela Da Vinci Medical Center.
Acest document respectă principiul egalității de tratament față de toți pacienții, bazat pe criterii de sex, orientare sexuală, caracteristici genetice, vârstă, apartenență națională, rasă, culoare, etnie, religie, opțiune politică, origine socială, handicap, situație sau responsabilitate familială, apartenență ori activitate sindicală, respectând totodată condițiile comerciale agreate prin contracte.
Prin efectuarea programării, respectiv prin prezentarea și acceptarea înregistrării în lista de pacienți care s-au prezentat pentru efectuarea unui serviciu medical într-o locație Da Vinci Medical Center, vă exprimați acordul pentru respectarea acestor termeni și condiții de accesare a serviciilor medicale în cadrul Da Vinci Medical Center.
I Definiții
- Acordul pacientului informat – consimțământul pacientului în vederea prestării serviciilor medicale, care are forma prevăzută de OMS 1411/2016
- Asigurat / Pacient CAS – este acel pacient care accesează servicii medicale decontate de Casa Națională de Asigurări de Sănătate;
- CAS – Casa de Asigurări de Sănătate cu care Da Vinci Medical Center se află în contract;
- Pacientul - este persoana care utilizează Serviciile Medicale în cadrul Da Vinci Medical Center
- Personalul Da Vinci Medical Center înseamnă angajații Da Vinci Medical Center, funcționarii, consultații și colaboratorii de orice fel ai acestuia, precum și orice persoană care prestează servicii în numele și/sau pe seama Da Vinci Medical Center ori pentru Da Vinci Medical Center.
- Da Vinci Medical Center – reprezintă toate persoanele juridice care direct sau indirect controlează sau sunt controlate sau se află sub control comun cu Da Vinci Medical Center S.R.L.
- Termeni și condiții de accesare – sunt toate dispozițiile prevăzute în continuare care se aplică tuturor accesărilor de servicii medicale de către Pacienți în cadrul Da Vinci Medical Center.
II Principii aplicabile tuturor pacienților
- Serviciile medicale pot fi accesate de către Pacienți, de regulă, de luni până vineri în intervalul orar 9.00 - 18.00 în cadrul Da Vinci Medical Center, în condițiile comunicate periodic de către Da Vinci Medical Center, disponibile pe site-ul www.davincimedicalcenter.ro. Da Vinci Medical Center poate modifica programul de funcționare al clinicii după cum va considera de cuviință.
- Accesarea serviciilor medicale se efectuează pe bază de programare telefonică efectuată (i) la numărul: +40727785946, conform programului comunicat pe site-ul www.davincimedicalcenter.ro (ii) precum și prin programare online prin intermediul site-ului Da Vinci Medical Center. Recomandăm efectuarea programării dumneavoastră prin accesarea numărului +40727785946.
- Comunicările de tip sms sau e-mail, cum ar fi dar fără a se limita la programările solicitate, informări privind rezultatele investigațiilor efectuate sau eventuale resturi de plată înregistrate, informări privind procedurile operaționale/sistemele Da Vinci Medical Center, care au impact asupra modalității de desfășurare a activității medicale, nu au caracter promotional, scopul acestora fiind de a asigura o bună desfășurare a serviciilor medicale solicitate de pacienți.
- În mod exceptional, programarea ta poate fi decalată, atunci când personalul medical acordă îngrijiri în cazuri prioritare din punct de vedere medical sau în cazuri care necesită o atenție / supraveghere medicală sporită.
- Pentru urgente medicale (urgență așa cum este definită din punct de vedere medical – stare medicală sau chirurgicală, a cărei debut este brusc, și care se manifestă prin simptome de o severitate suficientă, și pentru care un medic prudent, care posedă cunoștințe medicale și care acționează cu bună-credință și în conformitate cu standardele medicale internaționale, ar considera că în lipsa acordării atenției medicale imediate ar duce la insuficiență fizică gravă sau deces), vă recomandăm să vă adresați celei mai apropiate unități medicale cu profil de urgență. Da Vinci Medical Center nu este autorizată ca Unitate de Primiri Urgențe, așa cum este definită de lege.
- Serviciile medicale decontate de Casele de Asigurări de Sănătate cu care Da Vinci Medical Center se află în contract sunt disponibile în limita fondurilor existente, la medicii declarați în contractele încheiate de Da Vinci Medical Center cu CAS și în condițiile comunicate de către Da Vinci Medical Center la momentul accesării serviciilor.
- Accesul la serviciile medicale oferite de Rețeaua de Parteneri Da Vinci Medical Center este limitat de disponibilitatea acestora și se supune regulilor de accesare ale fiecăruia dintre Partenerii Da Vinci Medical Center, Termenii și Condițiile menționate în prezenta nefiind aplicabile acestei situații. Da Vinci Medical Center încurajează utilizarea cu bună credință și rațională a serviciilor medicale. În cazul în care Da Vinci Medical Center constată utilizarea excesivă sau neconformă cu politicile Da Vinci Medical Center poate întrerupe sau înceta furnizarea serviciilor către dvs, fără informarea dumneavoastră în prealabil.
- Da Vinci Medical Center va folosi toate metodele legale, inclusiv contractarea societăților de recuperare creanțe specializate, avocați, executori judecătorești pentru recuperarea debitelor Pacienților.
- În cazul în care considerați că vi s-au încălcat drepturile vă rugăm să ne detaliați cazul dumneavoastră la adresa [email protected], prin apelarea +40727785946. O echipă dedicată va prelua mesajul dumneavoastră și va investiga cele relatate, urmând ca un răspuns scris să vă fie oferit în cel mai scurt timp cu putință. Pacienții nu vor efectua niciun fel de presiuni asupra personalului din recepție și a managementului din locație pentru rezolvarea reclamațiilor. Toate informațiile, solicitările, informările, cu excepția celor care necesită un alt regim juridic, vor fi înregistrate automat, primind un număr unic.
- Pacienții și Da Vinci Medical Center au obligația de a cunoaște și respecta dispozițiile legale aplicabile, respectiv Legea 95/2006, Legea 46/2003 și actele legislative conexe, Pacienții neputând invoca în apărarea lor necunoașterea legii.
- Pacienții și Da Vinci Medical Center: (i) vor acționa conform legislației aplicabile privind mita și corupția; (ii) nu vor oferi, promite, primi sau solicita orice mită (financiară sau alte beneficii) inclusiv, fără limitare.
- Da Vinci Medical Center își propune să acorde servicii medicale la cele mai înalte standarde de calitate. În cazuri excepționale, rezultatul serviciilor prestate de personalul medical al Da Vinci Medical Center poate să difere de rezultatul dorit de Pacient. Vă reamintim că obligația medicală este o obligație de diligență, la nivelul actual de cunoștințe fiind imposibil să garantăm rezultatul serviciilor oferite. Întotdeauna pacientul are dreptul să primească o a doua opinie medicală.
III Reguli aplicabile tuturor pacienților
- Pacientul va respecta programul clinicilor fără a putea face sesizări legate de faptul că nu au fost lăsați să intre în clinici înainte de începerea programului sau după terminarea lui.
- Pacienții CAS vor avea acces la servicii medicale decontate de CAS doar dovedind calitatea de asigurat prin prezentarea cumulativă a următoarelor documente: (i) cardul de asigurat CAS; (ii) biletul de trimitere emis în condițiile CAS, și (iii) cartea de identitate.
- Accesul la servicii medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale, se poate face numai personal, după identificarea pacientului, identificare care se poate face numai pe baza unui act de identitate/ pașaport cu poză. Pentru eliberarea rezultatelor către o altă persoană decât Pacientul vor fi necesare prezentarea de documente suplimentare, conform procedurilor Da Vinci Medical Center. În cazul pacienților fără discernământ, informațiile vor fi prezentate aparținătorilor / reprezentanților legali. Fiecare Pacient / aparținător are obligația de a solicita informații suplimentare la recepțiile Da Vinci Medical Center.
- Accesul la serviciile medicale, inclusiv eliberarea rezultatelor medicale a unui pacient minor, se pot face numai după identificarea Pacientului și a aparținătorului care însoțește minorul, cu prezentarea unor documente, conform procedurii comunicate prin call center și pe site-ul davincimedicalcenter.ro.
- La înregistrarea Pacienților minori în vederea accesării serviciilor medicale, în sistemul informatic al Da Vinci Medical Center, părintele / reprezentantul legal / aparținătorul / persoana care solicită programarea va comunica datele de identificare ale părinților sau ale reprezentantului legal al Pacientului minor.
- La fiecare accesare a serviciilor medicale, personalul Da Vinci Medical Center va actualiza datele Pacienților, în special telefon și e-mail. Pacienții străini sunt obligați să comunice date de contact (adresă și număr de telefon) de pe teritoriul României.
- Pacienții înțeleg că informațiile referitoare la serviciile medicale și prețurile acestora, obținute la telefon sau pe site-ul davincimedicalcenter.ro au doar scop informativ. Întotdeauna va prevala lista de prețuri afișată la recepție. În funcție de specificul fiecărui caz medical și de serviciile medicale efectiv oferite în cadrul interacțiunii cu medicii Da Vinci Medical Center, costul final al serviciilor poate varia. În acest sens, Pacientul are obligația ca după fiecare serviciu medical să verifice în recepțiile Da Vinci Medical Center costul serviciilor prestate, respectiv dacă toate serviciile prestate sunt acoperite integral sau parțial de abonament.
- În cazul în care Pacientul nu se prezintă la 3 programări consecutive în decurs de 6 luni, fără a avea un motiv întemeiat și fără să anunțe cu cel puțin 24 de ore înainte de ora la care este stabilită programarea, Da Vinci Medical Center poate suspenda Serviciile Medicale acordate respectivului Pacient pentru o perioadă de 3 luni. Pacientul are obligația să se prezinte la ora stabilită conform programării, evitând astfel imposibilitatea efectuării consultației la medic.
- Părinții / reprezentanții legali ai copiilor au obligația ca în orice clinică Da Vinci Medical Center să nu lase copiii nesupravegheați. Nu ne asumăm răspunderea pentru eventualele evenimente în care copiii se accidentează în clinici datorită neglijenței tutorilor.
- În acord cu prevederile Codului Fiscal, vă informăm că nu emitem factură pentru serviciile medicale prestate, la solicitarea pacienților, pe numele unor persoane fizice și / sau juridice (societăți cu răspundere limitată, PFA, PFI, s.a.m.d.) decât dacă a fost încheiat cu respectiva entitate juridică, în prealabil, un contract de prestări servicii medicale specific pentru serviciile acordate pacientului.
- În cazul în care, în urma accesării serviciilor medicale, Pacienții figurează în evidențele contabile ale oricareia dintre societățile din cadrul Da Vinci Medical Center, cu debite, Pacientul nu va putea accesa niciunul dintre Serviciile Medicale prestate de oricare dintre societățile aparținând Da Vinci Medical Center, indiferent dacă deține sau nu și calitatea de Asigurat CAS. Restricția va fi activă până la achitarea debitului sau reglarea situației debitului.
- În cazul în care serviciile medicale de care Pacientul CAS a beneficiat nu sunt suportate de CAS, indiferent de motive, Pacientul este obligat să achite contravaloarea serviciilor medicale. În acest sens, Pacientul are obligația de a semna diferite documente, precum angajamente de plată, documente ce vor fi puse la dispoziție de către personalul Da Vinci Medical Center. Refuzul semnării acestor documente poate determina refuzul de către Da Vinci Medical Center a prestării serviciilor medicale.
- Decontarea prin intermediul asigurării private de sănătate și a asigurării sociale de sănătate exclude orice alt tip de decontare a serviciilor, precum și aplicarea de reduceri comerciale suplimentare. Înainte de accesarea serviciului medical Pacientul va decide ce metodă dorește să aplice pentru decontarea serviciilor.
- Faptele, actele sau gesturile obscene, proferarea de injurii, expresiile jignitoare sau vulgare, amenințări cu acte de violență sau orice alte acte împotriva Personalului Prestatorului și a celorlalte persoane din incinta sau deteriorarea, distrugerea sau sustragerea bunurilor Da Vinci Medical Center, de natură să tulbure ordinea și liniștea publică sau să provoace indignarea persoanelor ori să lezeze demnitatea și onoarea acestora sau a rețelei de sănătate Da Vinci Medical Center nu sunt tolerate. În cazul în care Pacientul sau aparținătorii acestuia săvârșesc una din faptele, actele menționate mai sus, Da Vinci Medical Center va solicita imediat evacuarea Pacientului / aparținătorilor acestuia din incinta locației. În cazul nașterii unei situații conflictuale, angajații Da Vinci Medical Center vor putea solicita imediat intervenția echipelor de intervenție al companiilor private de pază și protecție cu care aceasta colaborează, și/sau intervenția Poliției.
- În cazul unor evenimente de genul celor menționate la punctul 14 – III de mai sus, Da Vinci Medical Center poate restricționa accesul oricărei persoane implicate în incident la serviciile medicale disponibile în cadrul rețelei de sănătate Da Vinci Medical Center, având dreptul de a rezilia unilateral orice contract anterior încheiat cu Pacientul sau în favoarea Pacientului.
- Este interzis fotografiatul, înregistrarea video și audio, atât în spațiul de așteptare, recepție cât și în cabinetele medicilor/asistentelor, fără permisiunea prealabilă scrisă a acestora.
- În cazul investigațiilor în care este necesar acordul exprimat în scris sub forma de consimțământ medical, lipsa semnăturii pacientului de pe formularele specifice echivalează cu lipsa consimțământului, caz în care se va opri de îndată furnizarea serviciilor medicale solicitate.